Koulu-uudistuksiin liittyy usein pelkoa työmäärän lisääntymisestä ja kenties myös oman ammattitaidon riittämättömyydestä. Tämä kirja osoittaa, miten kouluissa voidaan ylittää oppiainerajat ja järjestää monialaisia oppimiskokonaisuuksia sekä pienimuotoisesti että laajasti.
Kirja kertoo muun muassa, miten opettajien yhteistyölle löytyy aikaa ja mahdollisuuksia ja mikä on oppilaiden suunnittelun merkitys. Kirjassa kuvataan laaja kirjo monialaisten oppimiskokonaisuuksien esimerkkejä esikoulusta lukioon. Esimerkit konkretisoivat, mitä haasteita monialaisuus saattaa tuoda ja miten haasteita voi ratkoa.
Teos myös selventää monia käytössä olevia käsitteitä. Siinä esimerkiksi tarkennetaan, mitä eroa on eheyttämisellä, tiedonalalähtöisellä eheyttämisellä ja ilmiölähtöisellä opiskelulla.
Kirja on tarpeellinen apuväline OPS 2016 -työhön!