Sen ei tarvitse olla vaikeaa tai raskasta! Epämääräisestä tulee selkeää ja motivoivaa, kun tiedät, mitä olet tekemässä.
Tämä kirja kertoo ytimekkäästi, mistä monialaisissa oppimiskokonaisuuksissa on kyse, miten ne mahdollistavat tavoitteellisen ja pitkäjänteisen työskentelyn ja miten niiden arviointi toteutetaan. Kirjassa tartutaan myös ikuisuuskysymykseen siitä, kenen ja millä ajalla kokonaisuuksia tulisi suunnitella. Kirja antaa sinulle pika-avun opetuksen suunnittelun tueksi, sillä mukana on myös valmiita kokonaisuuksia monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseen eri luokka-asteilla.
Monialaiset oppimiskokonaisuudet voivat antaa oppilaille mahdollisuuden loistaa! Ne tarjoavat oivallisen työtavan oppilaiden mielenkiinnon kohteiden ja aktiivisuuden huomioimiseen.
Tähän kirjaan kannattaa tarttua silloin kun kaipaat uutta näkökulmaa ja inspiraatiota monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseen — ja etenkin silloin kun niiden toteuttaminen ei oikeastaan kiinnostaisi lainkaan.
KM Iida-Maria Peltomaa tutkii väitöstyössään opettajien ammatillista osaamista ja koulun toimintakulttuurin kehittämistä monialaisten oppimiskokonaisuuksien kontekstissa. Hän toimii myös opetushenkilöstön kouluttajana ja pedagogisena asiantuntijana oppiainerajat ylittävään oppimiseen liittyvissä tehtävissä.